عضویت در کانال تلگرامی سایت

تبلیغات

طرز تهیه ماهی شکم پر در فر

اگر به طعم ماهی علاقه ندارید، ماهی شکم پر در فر را امتحان کنید. برای مزه دار کردن ماهی در این شیوه طبخ، از سس‌های مخصوص که ترکیبی از سبزی، آبلیمو و ... استفاده می‌شود. در ادامه دو روش برای تهیه این غذا شرح داده شده است.

ماهی شکم پر در فر


ستاره | 
سرویس آشپزی - 
ماهی خواص فراوانی دارد و یکی از سالم‌ترین انواع گوشت است. این ماده غذایی را می‌توان به شیوه‌های مختلفی طبخ کرد و از طعم آن لذت برد، اما بعضی از افراد به دلیل بوی ماهی، آن را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند. با طبخ ماهی شکم پر در فر می‌توانید بوی نامطبوع ماهی را از بین برده و طعم دلپذیری به آن ببخشید؛ بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که ماهی را دوست ندارند، حتما این غذا را امتحان کنید تا طعم و عطر بی نظیر آن، نظر شما را عوض کند.

کباب ماهی شکم پر در فر

به منظور تهیه این غذا برای دو الی سه نفر، به دو ساعت و نیم زمان و مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم ماهی یک عدد به وزن یک کیلوگرم سبزی 500 گرم زرشک نصف لیوان گردو آسیاب 250 گرم آبلیمو نصف لیوان روغن زیتون نصف لیوان نمک و فلفل به میزان لازم


نکته: 
سبزی شامل نعناع، ترخان و گشنیز می‌شود. البته مقدار گشنیز نسبت به دو سبزی دیگر باید کمتر باشد.

طرز تهیه ماهی شکم پر

دستور تهیه:

مقداری از شکم ماهی را باز کرده و محتویات آن را خالی کنید و بشویید. شکم ماهی را خیلی باز کنید که ماهی دو تکه شود. سبزی را پاک کرده، بشویید و سرخ کنید، در انتها یک قاشق غذاخوری پیاز داغ به آن اضافه نمایید. مقداری نمک و فلفل نیز اضافه کنید. سپس زرشک و گردوی خرد شده را نیز اضافه نمایید و ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

اکنون شکم ماهی را با موادی که آماده کرده‌اید، پر کنید.

کف یک سینی فر را کاملا چرب کنید و ماهی را به همان حالتی که در آب شنا می‌کند در سینی قرار دهید.

ماهی را در فر با درجه ۲۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. پس از یک ربع ماهی را بیرون بیاورید و پوست آن را بگیرید.

اکنون روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل را مخلوط کنید و به ماهی بزنید. ماهی را مجددا نیم الی یک ساعت در فر قرار دهید تا کاملا بپزد.

زمانی که ماهی آماده شد، به آرامی و با دقت آن را در ظرف مناسب قرار دهید و اطراف آن را با جعفری و حلقه‌های لیموترش تزیین کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری سس فلفل یا سس گوجه فرنگی نیز کنارماهی سرو کنید.


به همین راحتی ماهی شکم پر آماده است، این ماهی به دلیل استفاده از سبزی و پیاز، اصلا بوی بعدی ندارد. همچنین روغن زیتون و آبلیمو نیز باعث خوش طعم شدن آن می‌شود. طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی در فر

به منظور تهیه این نوع ماهی شکم پر در فر، برای دو الی سه نفر، به سه ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم ماهی  یک عدد به وزن یک کیلوگرم تمر هندی نصف بسته گشنیز 750 گرم شنبلیله 250 گرم سیر 5 الی 6 حبه درشت پیاز یک عدد فلفل، زردچوبه و نمک به میزان لازم

شیوه طبخ:

تمر هندی را در نصف لیوان آب ولرم حل کنید و اجازه دهید چند ساعت به همین حالت بماند. ابتدا سبزی را پاک کرده و بشویید، سپس در صافی بریزید تا آب آن گرفته شود. سپس ریز خرد کنید. سبزی را همراه با نصف لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا بپزد. سپس مقداری روغن به آن اضافه و سرخ کنید. سبزی باید آنقدر سرخ شود که بوی سرخ کردگی بگیرد و رنگ آن تغییر دهد. پیاز و سیر را رنده بزنید و به سبزی اضافه کنید. در انتها مقداری فلفل نیز به سبزی بیفزایید. مخلوط آب را کمی چنگ بزنید و از صافی رد کنید. سپس شیره تمر را به سبزی اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب آن تبخیر شود و چهار الی پنج قاشق آب داشته باشد. در این مرحله آن را از روی حرارت بردارید. مقداری از سس سبزی را بچشید و اگر نمک نداشت اندکی نمک به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که تمر هندی مقدار زیادی نمک دارد، بنابراین حتما ابتدا بچشید و بعد نمک اضافه کنید. ماهی را پاک کرده و شکم آن را باز کنید، به طوریکه ماهی از هم باز شود، اما دو تکه نشود و از قسمت کمر بهم متصل باشد. کف یک سینی فر را چرب کنید و ماهی را در آن قرار دهید. سطح ماهی را با سس سبزی که آماده کرده بودید، کاملا بپوشانید.

ماهی را در فری با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید تا ماهی بپزد. اگر ترجیح می‌دهید، گوشت ماهی کمی آب دار باشد، این زمان را کاهش دهید.

ماهی شکم پر جنوبی

ماهی شکم پر جنوبی آماده است، آن را در ظرف مناسب سرو قرار دهید و اطراف ظرف را با برش‌های لیمو، پیاز حلقه شده و ... تزیین کنید.

ماهی جزو گوشت‌های کم کالری است که حاوی امگا ۳، ویتامین D. و پروتئین بوده و غذای کامل و سالمی محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که طبع ماهی عمدتا سرد است و بعد از میل کردن این غذا سعی کنید، چند عدد خرما بخورید. اگر به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهید، ماهی از آن دسته غذا‌هایی است که نباید آن را فراموش کنید. انواع غذا‌ها نظیر ماهی شکم پر در فر، قلیه ماهی و ... را می‌توان با این ماده غذایی تهیه کرد.  

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار