عضویت در کانال تلگرامی سایت

تبلیغات

طرز تهیه کباب تابه‌ای با سیب زمینی و گوجه فرنگی بدون روغن

به منظور تهیه این غذای رژیمی برای شام برای چهار نفر، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، احتیاج دارید.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۵ عدد درشت
گوجه فرنگی ۴ الی ۵ عدد
سیب زمینی ۴ عدد
ادویه کاری، پودر سیر، زردچوبه، دارچین، فلفل و نمک به میزان لازم

شیوه طبخ:

پیاز را رنده ریز بزنید و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید، سپس تمام ادویه‌ها را به آن اضافه نمایید. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه گوشت را ورز دهید. سپس آن را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.
کف یک ماهیتابه نچسب گوشت را پهن کنید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. درب ماهیتابه را ببندید و روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید.
زمانی که گوشت فقط دو الی سه قاشق بیشتر آب نداشت، آن را به صورت کباب یا مثلثی برش بزنید و آن را زیرورو کنید و درب ظرف را ببندید. هر دو الی سه دقیقه یکبار اینکار را انجام دهید.

طرز تهیه کباب تابه‌ای بدون روغن

زمانی که کباب تابه‌ای برشته شد و رنگ آن تیره گردید، سر و ته گوجه‌ها را جدا کرده و آن‌ها را حلقه‌ای برش بزنید. سپس گوجه‌ها را روی گوشت بچینید. بعد از ۱۵ دقیقه غذا حاضر است.
سیب زمینی‌ها را با مقداری فلفل سیاه و نمک بخار پز کنید و هنگام سرو غذا دور آن بچینید.

چند نکته:

اگر آب گوشت به دو الی سه قاشق رسید، اما گوشت هنوز نپخته بود، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.
در صورتی که به دستگاه بخارپز دسترسی ندارید، می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را آبپز و سپس خرد کنید و مقداری فلفل سیاه و نمک به آن بیفزایید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار